torsdag 5. november 2009

LA og litt til :)

Hei alle sammen:)

Har ikke blitt så mye innlegg som vi har ønsket, men tror at de fleste av dere følger med på facebook også og der er det jo så absolutt mer aktivitet enn her. Men nå har vi litt tid, så da tenkte vi å oppdatere her også:) Tiden vår i Costa Rica har vært kjempefin om enn litt regnfylt kan du si. Den 30 oktober reiste vi med buss i ca 5 timer til San Jose der vi var en natt på et koselig lite hostell som het Bekuo. Vi tilbrakte for det meste tiden på et kjøpesenter like ved og koste oss stort med det selv om det ikke ble så mye shopping. Sekkene våre er bokstavelig talt "sprengt" fra før av. Terese fikk shoppet litt, mens vi andre gleder oss stort til Bangkok som er den siste byen vi skal være i før vi skal hjem. Da blir det shopping for alle penga;).

Turen til LA tok i overkant av fem og en halv time med et lite mellomstopp i Guatemala. Da vi ankom LAX viste det seg at å finne en taxi skulle bli et stort problem. Vi er vant med at taxisjåførene hopper på oss med en gang vi går ut fra en flyplass, mens i LA var det INGEN som ville kjøre oss. De henviste oss til shuttlebusser som skulle kjøre oss til hotellet som lå 5 minutter unna. Men Shuttlebussene ville heller ikke ha oss med og sa vi måtte gå til noen andre shuttlebusser et annet sted. Når vi gikk til de andre shuttlebussene på det andre stedet, sa de at vi måtte ringe hotellet og be de sende en bil. Men fikk vi tak i hotellet...neida! Nummeret var for langt og vi kom ikke igjennom. Etter eviglang ventetid midt på natten spurte vi noen sikkerhetsvakter om hjelp. De klarte det! Men hotellet sin shuttlebuss gikk ikke etter kl 23 og kl var da rundt 01.00 på natten. En "snill" taxisjåfør sa omsider ja til å kjøre oss etter at vi smilte pent alle fire. Gjett om vi var glad for å komme oss til hotellet til slutt. Et stort pluss var det hvertfall at vi var kommet til himmelen, hotellet var kjempefint og hadde til og med treningssaler...Juhuu!

Etter å ha tatt et tåredryppende farvel med fjerde medlem av gjengen dro vi andre tre ut for å oppleve LA. Vi dro til Santa Monica Beach og fikk sett bl.a Santa Monica Pier. Så gøy! Vi lette også i en evighet etter en RadioShack butikk der vi skulle kjøpe oss babydataer. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en som vi alle tre kunne bruke, men fant fort ut at vi ville ha en hver. Ojojoj, vi var som barn i en godtebutikk:). Den andre dagen hadde vi booket en sightseeing tur i LA, der vi bl.a fikk oppleve Venice Beach, Farmers Market, Fishermans Village og Hollywood+++. På Venice Beach var det en stor skaterampe der det var stor aktivitet. En av skaterne var en dverg som visstnok er en guttene i Jackass...WeeMan...ikke helt sikker på hvem det er, men det endte hvertfall med at mange av skaterne ville at vi skulle bli tatt bilde av sammen med han...jaja, tenkte vi...er han en kjendis, så er han en kjendis! Hihi, bildet ble i det minste tatt, morsomt;). Rundt kl 13 ble vi sluppet av i Universal Studios der vi hadde i overkant av fem timer til rådighet. Vi var enige om at vi skulle hatt fem timer til;). Vi storkoste oss med det ene "showet" etter det andre; Waterworld, Animal Show, Studio Tour, Shrek 4D, House of Horror+++(ble mye skriking der gitt)...hehe! En times busstur hjem og en liten tur i treningsstudioet og vi var så absolutt klar for sengen!

Siste dagen i LA tenkte vi å dra til Venice Beach og kledde på oss sommerklær og gikk ut. Tok ikke lange tiden før vi skjønte at vi heller skulle tatt på oss boblejakke, det var ganske så kaldt og solen hadde forsvunnet. Vi satt oss heller på en Starbucks cafe i noen timer før vi dro tilbake til hotellet og deretter LAX, klar for New Zealand!

Ellers kan vi jo fortelle at vi nå går for å være "trillinger". Merkelig men det er svært så mange som synes at vi ligner og spør om vi alle er søsken. Vi har funnet ut at nå er det bare å nikke og smile og si at joda, det stemmer...Hehehe;) Morsomt er det at de hvertfall er svært så opptatt av at to av oss er tvillinger, det er blitt kommentert opptil flere ganger daglig gjennom hele turen!

Nå er vi stasjonert i New Zealand, Auckland og liker det svært så godt! Vi koser oss og skal prøve å oppdatere mer jevnlig nå fremover :)